Tuesday, 29 June 2010

About 2 weeks ago, my bf took me to the Scirocco Cup & Japan GT in Sepang International Circuit. Actually, no wait! Haha! To be correct, Eric took me to the Scirocco Cup & Japan GT. Haha! Cause he had the extra ticket. Not my bf. :P My bf was kinda there for work because he works on the VW account. Eric, on the other hand, managed to get the tickets because he recently just bought a Scirocco! Hehe.. :P

Quite exciting I have to say. Have never been to the Sepang International circuit before and have only seen those races on TV. So yea, something different. Overall? It was just loud and you probably see the cars drive past you for like 2 secs each lap. LOL!

Anyway, day started out be meeting up my house and we headed out to Sepang in 2 cars because Eric had to go somewhere after that. So we headed out - 45 mins drive to Sepang. As we were reaching, there were actually billboards to promote the Japan GT. I never knew that it was such a big thing. Haha! but you're talking to a car dummy here so can't say much :P

Anyway, after about another 10 minutes! We finally arrived!

I met up with Eric to pick up our tickets while my bf went off to park elsewhere because he wanted to get to another carpark which was nearer to the grand stands. He didn't know whether we would be allowed to get into the grand stand because he didn't know what tickets were going to be given out. Anyways, so after picking up the tickets, we just walked aimless inside and finally reached the circuit and actually managed to catch the start of the Scirocco Cup. Not knowing where to go, we stupidly went and sat in the heat at first! It was freakin' hot that day as well. We were so tempted to leave right after the Scirocco cup which was what we went to see. :P

Photo of the start of the cup. =) You see all the glassed up area? That's where the grand stand is. Sheltered and air-conditioned. :S Underneath the glass area, is the pit stop area. 

After the race, I msged my bf to say what kind of tickets we had and only then, did we realise that we were allowed to go to the grand stand and the experience was much better! Haha! It was sooooo much cooler, they gave us freebies, and also there was food! I was starving because I haven't had lunch yet and if not mistaken, I went for a run that morning as well!

Anyways, after we managed to lug our half burst asses over to the grand stand, they actually opened up the pit for people to go see the cars (and girls). I would have loved to go but I was too busy cooling down from the heat and also wouldn't have wanted to fight with everyone down there.

Check out all the people! Photo from above the grand stand and rght opposite where Eric and me were sitting initially.

Can you spot the guy with the "Pit Walkabout" banner? 

Eric & Me enjoying the grand stand. =)

Anyways, after that, we kinda went to check out the "garage" - the area where they kept all the cars when have finished their race. Don't think we were allowed to go there but knowing the "security" in Malaysia, nobody even stopped to ask who we were.

A banged up Scirocco...

The apparently really dressed down GT "queen". Haha! :P

Eric managed to get his photo with the girls. Hehe.. Pretty or not?! Bf says the girl next to Eric is FHM's girl next door. *woot*

Anyways, we headed back to the grand stand just before the start of the Japan GT race. People were actually allowed on the circuit to check out the cars before they started. 

So many people!!

Managed to get a shot of 2 out of the 3 (?) GT queens running back for shelter when the race was about to start

We didn't stay till the end. After a coupla laps, we left. Wasn't going to sit and watch the cars finish like 54 laps! :S So we started to walk back to the car which was quite far away. BUT! we managed to hitch a ride! Check out our ride! :P

And we all managed to fit! LOL! Thank you to our smiley and friendly driver!

All of us, hanging for our lives. The photo of Eric & Michelle was like take 4. LOL! I couldn't get the right angle to take their photo. Bf had to do it in the end. 

Last adventure before we headed home? Bf's car couldn't start! So had to jump start the car. :S

P/s: More photos on my Facebook. Those interested, can go and see. =)
Monday, 28 June 2010

My company actually gave us a Thomas Sabo bracelet last year as a token of our efforts for the year. For those who do not know what Thomas Sabo is, it's a brand that originated from Germany and sells sterling silver accessories from bracelets, to necklaces, to watches, to handphone danglies, to charms. The one which I think they are more known for are their charms because they are quite cute and quirky. When they first arrived, I never knew what the fuss was all about but somehow I have succumbed to the brand and have the sudden need to fill up my bracelet with charms :P. Somehow, it actually gets quite addictive. The dude who came up with this idea was seriously a genius.

It all started when Chris' friends bought me those 2 extra charms to put on my bracelet for my birthday. I got excited and decided to get 2 more as a birthday present to myself to celebrate my coming of age of becoming a quarter century old. So, the extra 2 I got was the letter 'Y' to accompany my 'L' take came with the bracelet when my company gave it to us. And also a green 4 leaf clover for luck! So now, I have a total for 5 charms of my bracelet and I actually think my bracelet is getting quite nice! Hehe.. but they're not cheap. Each charm ranges from RM100 to about RM400 :( So the next one I can probably get is only during Christmas or something - no more splurging. For those who don't know what to get me next time *hint hint* *nudge nudge* LOL! Hehe..

Anyways, photos below for viewing pleasure.

Photo of the 2 extra charms I bought for myself. 

Photo of how my bracelet looks like now =)

Saturday, 26th June 2010

Bumblebee is home! Wheeeee... For those who don't know, he got sent to the workshop like about 2 weeks ago because we met into and accident. Nothing major, so nobody panic! The story goes like this. My mum was driving me to work 1 morning and as we were reaching my office in Pusat Bandar Damansara, there was a slight jam (as usual). My mum's phone suddenly rang and she was kinda bending down to get her phone out of her bag which was at the bottom of the driver's seat. Both of us put our bags there now because we were told not to put it on the passenger seat because people might come and break your glass while driving if they see something there. Anyhow, so my mum was kinda struggling to get her phone and instead of pressing the brake when the car stopped in front of her, she accelerated! We hit a Volvo in front of us and the Volvo hit a truck in front of him.

Haha! Want to know what's funny? Let me show you what happened to bumblebee first and you can guess the extent the other dude's car got damaged.

Looks quite 'seong' rite? the whole front part kinda dented inside. The Volvo was nowhere near this 'seong' though! He had like a few scratches at the back and his worse part was we broke his brake lights! His front was quite bad though but that's only cause he banged into a lorry in front of him! If not, nothing would have been wrong! Haha! Volvo rocks! LOL! :P 

Anyways, so we brought the cars to the side. Mum knew she was at fault and kept apologising but the guy was being and ass. Kept saying he needed the car to work etc. blah blah la. Kept insisting that we pay for it la. He didn't look like he was going to work. Freakin wearing khakis and an old t-shirt. Looked like he was freakin 70. We're not going to run away K! Piece of shit! He just wanted to bully us. You know what he said when my mum asked for his name? He went "my name is blah blah (lol! cause i can't remember it now), don't worry about the tan sri or datuk in front. It's okay". WTF!! What was that comment suppose to mean?! You think we're scared cause you're a tan sri or datuk? Go suck cock la you! Haha! Sorry! Just remembering that moment is really pissing me off. Then he KEPT insisting that we go to the Volvo workshop because he wanted to get his damaged assessed straightaway but mum insisted on going to police station to make the report. Woah! When we got there, SUDDENLY he SOOOO damn polite to the police officers. WTF! If you're a tan sri or datuk, you'd be talking in the same tone you have been using while talking to them! Grrr... 

*phew* Goooooosseeeeeefrraaaabbbaaaa... hahaha.. shit! really got me riled up again! Haha! Anyhow, the point is bumblebee is back!!! :D looking all brand-spanking new! :D

Also, if you would like this know, this is bee's 2nd major damage. The first time was my fault. He was only about 1 week old then! That time REALLY sam tong. :( You can read about it here. 

P/s: Just realised something. Do you guys get another ad pop up when you come and visit my site? Please let me know! Because I'm getting it and I think it's damn annoying and def. do not want my readers to be annoyed too! So let me know so that I can try and see if I can fix it on my end! 
Wednesday, 23 June 2010

Gonna keep this short and sweet because I actually have to try and finish up some work. So anyways, bf managed to score us some tickets to Knight and Day (review to come in different blog) in  e@thecurve. So after work, we headed over. Once we got to the parking lot, P1 was kinda full so he decided to go down to P2 instead. It was kinda empty - so yay! Can park anywhere he wanted (which was close to the entrance). So, he found a park he like and slot himself in. When we got down, he was looking back at the car funny and I was wondering what the hell he was looking at. I turned around and realised he parked at a NON parking lot! LOL! It was actually a LANE to get through the parking area. There was an ARROW underneath his car saying that users can either turn left or right. ROFL! Hahahaha!

The end.
Sunday, 20 June 2010

A few weeks ago, while sitting in my bf's dining room and flipping through newspapers, I suddenly had a brilliant idea of going to Batu Caves. I thought since I've never been there before in my entire life and me and my bf are on a journey to lose weight, it'd be a good change to do something different! Plus, then at least I can tell my overseas friends that I've been there and I'm a true Malaysian. Or at least tell them what to expect when they ask me about it la... Haha! :P

So anyways, sent out a bunch of msges and managed to get a small group together to go. Got together earlier to get ourselves some McD breakfast and we were off! And since pictures says more than a thousand words, here are some for you guys below! :D

P/s: I'm just lazy to write.. :P

Getting ready to climb.                                    258 steps up! (I think)     

And the journey begins...

View from halfway through the stairs

View of top of the cave and some statues inside

First thing you see when u get to the top of the stairs...

Ke Bin on the way up his 2nd time. 
P/s: He went up and down 4 times! 

The journey down...

Monkey with saggy tits.. :P

Monkey with her baby...

My 200th step! But this was 2nd time round.. So technically it's my 400th step! :P

Me & Kebs on top of the hill...

Dinghy dying after the 2nd time...

Me & bf  =)
Friday, 18 June 2010

Sorry! Been MIA on my blog again. No internet at home really does not help. PLUS it's world cup! Haha! But honestly, haven't really been watching much. Kinda stuck in the middle because I'm neither happy in my house or bf's house. Cause when I'm home, I have a TV to watch in the room but because my internet isn't work, it's kinda not fun cause I'm an internet junkie. Whereas in my bf's place, got internet, but no TV to watch IN the room. So yea...

Anyways, teams I'm supporting this year? Japan, Argentina and Germany. However, after Germany's last match against Serbia, I'm really not sure nemore. :S Anyways, reasons as to why I chose those 3 teams? Japan because of my Asian pride. Argentina because I thought they played a really good game against South Korea, and Germany, because they trashed Australia and I couldn't be happier!

Don't get me wrong. I love the country. But when it comes to sports, they one freakin' sore loser country. The last game with Germany? Do you know what they are saying as to why the lost? They are blaming the freakin' balls! WTF! Everyone didn't get the a chance to practice as much as they would like. So, suck it up and admit defeat like men! Grrr! So angry! Crap, there was an article on smh.com.au which my brother manage to find but I can't find it now. They were whining about the Jabulani balls. Will try and get it from my brother and post it up on my next blog.

Till next blog. Laters and Happy World Cupping! =)

*Disclaimer: Image are property and rights of FIFA and am merely using it for decorative purposes.
Sunday, 13 June 2010

So we're up to to the final set of contestants.

Left most photo - Van
Age: N/A
Occupation: HSBC Executive for Global Banking and Securities
Official Weigh In: 83.8kg
Goal: 5kg
Reason: To lose weight for his wedding end of te year and also for health reasons.
Plans/Techniques: To increase cardio workout from nill to 3 times a week for about 30 mins.

Middle photo - Kim
Age: N/A
Occupation: HSBC Excutive
Official Weigh In: 77.9kg
Goal: 8kg
Reason: For her wedding end of the year.
Plans/Techniques: Food diet and also increase exercise from nil to 20 mins a day

P/s: For those who don't know already, Van and Kim are a couple getting married end of the year! So wish them congratulations everyone! =)

Right most photo - Saw
Age: N/A
Occupation: HSBC Excutive
Official Weigh In: 103.5kg
Goal: 10kg
Reason: Because he looks fat and ecause he wants to get back to his weight in Form 5 which is apparently half his weight.
Plans/Techniques: Food monitoring - no Siuew Yuk Meen, no Hokkien Mee, no supper. Currently does not work out at all, but plans to increase work out to at least once a week if he can wake up in the mornings.

So there you go. A total of 12 contestants. 7 weeks of toture. RM600 bucks up for grabs. Who will be the biggest loser? Stay tuned to find out. =)
Saturday, 12 June 2010

Finally got the time (and internet) to introduce the next set of contestants! So let's check them out...

Left most photo - Eric Ong Kin Yew
Age: 26 Years old
Occupation: HSBC kuli (LOL! Actually I wasn't sure. All I know is that he works in HSBC :P)
Official Weigh In: 83.5kg
Goal: 8.5kg
Reason: And I quote "Yengz"
Plans/Techniques: Currently does not work out and the only work out he is planning to do is to wash his car everyday. (P/s: For those who don't know, he just got a new Volkswagen Scirocco!). Also plans to watch his food intake.

Middle photo - me!! Lim Li Yen (if you already didn't know! :P_
Age: 25 years old
Occupation: Media Planner
Official Weigh In: 52.5kg
Goal: 5kg
Reason: Just being a typical girl - obviously I think I'm fat. Plus! My bf is doing this.. not going to be fair if I pig out in front of him.
Plans/Techniques: Strict food monitoring. No junk food. No Fast food. For those who really know me, they would know how hard that is for me. Also going to try and up my running and also walk my dog more often.

Right most photo - Cheah Yee Boon
Age: 25 years old
Occupation: Ambank Management Trainee
Official Weigh In: 55.4kg
Goal: 5kg
Reasons: Because I'm fat.
Plans.Techniques: To cut down on food intake as she loves food too much. Currently does not exercise unless you consider chewing an exercise and plans to increase exercise to once a month. However, planning and executing are totally different as she also plans to be a millionaire.

Last set of contestants tomorrow guys! Don't forget to come back and check them out! =)

Happy Saturday! =)

Thusday, 10 June 2010

Hey guys! Sorry for being MIA yesterday. Internet at home is not working still and didn't manage to get to bf's place in time to update the next set of contestants. As we speak, I'm updating from the office! Anyhow, will update this weekend! So don't forget to come back to check them out!

For today, gonna make it short and sweet because I want to go home for dinner. I'm having butter crabs btw! :S My favourite of all time! :( I don't care. I'm going to have 1 piece! My boss also just made me realise something. I'm not going to be able to have snacks and watch World Cup at the same time! WTF! Aiyooo.. seriously wrong time to start the challenge. :P

Okay okay! Back to my update.

Adrian and Boon have both started a journal on our Facebook Page. You can check/follow them by clicking on their names if you would like to see their progress. Apparently Mark has been eating junk food (ie. KFC and curry mee with extra char-siew etc) non-stop and have not done anything different. Haha! Wonder what's his strategy? :P

Till next post. Laters! =)
Tuesday, 8 June 2010

The next 3 participants that are in the challenge? Check them out below.

Left most photo - Chan Boon Keat
Age: 28 years old
Occupation: Invesment Analyst
Official Weigh in: 87.8kg
Goal: To lose 12.8kg
Reason: Because I'm over weight.
Plan/Technique: To go for liposuction (p/s: this would not qualify if he really did it though.. :P). Not planning to work out because he's planning to do liposuction.

Middle photo - Wong Mei Yin
Occupation: Student
Official Weigh In: 57.2kg
Reason: Doing it for fun.
Goal: N/A
Plan/Technique: Food monitoring

Right most photo - Ping Ru
Occupation: Account Assistant - OMD
Official Weight In: 75.1kg
Goal: To lose about 6kg
Reason: Will be going to Phuket in October and I want to look good in a bikini.
Plan/Technique: Motivate myself to go to the gym. Not going to go on a food diet because I find when I do it, I'll end up with the yo-yo effect - my weight bounces back up. Also plans to go to the gym 3 times a week.

More contestants tomorrow! Don't forget to check!! =)
Monday, 7 June 2010

It has finally started guys! Presenting..... *drum roll*

Hehe... So, we actually managed to get a bunch of friends (about 10 of us) who want to lose weight for various reasons to start this challenege. The contestants will have a to pay a small entrance fee and by the end of the 7 week challenge (6 June - 24th July), the winner who loses the most weight (by percentage) will take the pot! Haha! Just a small sum for motivation sake la.. :P Anyways, so the official weigh in was yesterday in my house because I have a digital scale.

So, I'll be first introducing the contestants to you one by one and will also try and update you on everyone's progress throughout the challenenge.

First contestant - we have Mark Leo (left most photo)!
Age: 28 years old
Occupation: Accenture consultant / part-time wedding photographer.
Official weigh in: 102.2kg.
Goal: To lose 12.2 kg - about 11% of his weight (if not mistaken - can't remember and don't have calculator with me)
Reason: Trying to lose weight for his wedding in October
Plans/Techniques going to use: Eatting less and by going to gym to get a good cardio workout at least 3 times a week from his current 0 times a week.

If you would like to follow Mark Leo personally, you may check out his blog here.

Next, we have Adrian Tan (middle photo)
Nickname: The Self Declared Winner
Age: 28 years old
Occupation: Freelancer
Goal: To lose 1% more than the biggest loser.
Reason: I quote "I Want to win. It's about the competition as long as I can beat everyone."
Plans/Techniques: To try to sabotage/discourage everyone and to send Dominoes to people's houses. Will only work out if it requires him to do so.

Lastly, we have Chris Wong (right most photo - my 'wai sek' bf :P (sure kena for calling him this - haha!))
Ages: 28 years old
Occupation: Media Planner
Official Weigh In: 84.3kg
Goal: To lose 5kg
Reason: His joints are starting to ache with his age.. :P
Plans/Techniques going to use: Food monitoring coupled with gym training. Currently goes to the gym 2 times a week and is planning to increase this to 4 times.

So, there you go guys. More info on the rest of the contestants to come. Stay tuned for the next 8 weeks if you are interested to see what other people are doing to lose the weight. We're also on Facebook! So check us out there too! =)
Friday, 4th June 2010.

Watch this space! Exciting things to come up!

*Hint hint*

Disclaimer: This has nothing to do with the actual Biggest Loser Asia.
Thursday, 3 June 2010.

Internet down at home cause we don't even have a phone line. Next update when I get my internet back! =)

Ads By Google

Related Posts with Thumbnails